perjantai 16. joulukuuta 2011

Vko kuluu ;pvat vierii :)

Keskivko päivä alko teurastuksella. !!
Maanantaina meille tuli 11 lammasta ja niistä oli puhe laittaa yks tai kaks joulupöytää. Teurastaja tuli ke aamusta ysin aikaan. lähettii kohti lampaita. Lampaat selvästi ties et jotai on tapahtumas ku kaikki ryntäs aina vastakkaiseen päähän meistä olevaa nurkkaa yhessä, ja katteli pelokkaana ympärille. Alettii saartamaa niitä rautakehikon avulla ja lopulta jäi yks iso kiinni. Jos oisin lammas,haluaisin olla tyttö,koska lampais on hyvä syntyä tytöksi , (toisin ku kiinalaisihmisis taas pojaksi) koska tytöt annettii suosiolla olla. Se oli hyvä et saatiin iso ja lihava kii, koska sittei tarvinnu ku yhen vaa riistää hengeltä. sanoinki vandalle et mä voin syörä porkkkanoita koko joulun. jossei liha meinaa riittää. Aika nopeesti se toimi siinä.. ja itkuha siin multa pääsi. ajattelin porkkanoita. Voi toista.. sitku se oli sen taltuttanu, nii samantie se alko nylkee nahkaa päältä. AUTTSS:.. rupesin siin vaiheeks turistiksi ja ottaa maisemakuvia. :DD.. 

kuoleman valineet


                                       Turistikuvailua

jokapaivaset karkurit

Viimene taival

mut joo hyvää pitää aatella, nii saadaan lihaa / lammasta joulupöytään. Pvä jatku verannan siivouksella , ja rapsuttelinki koko pvän verannan lautojen välis olevia koloja koska se tullaa maalaa , ettei sinne kivet jää. se vei aikaa. . !! ja asento alko sattuu lopulta selkää. otin 4 aikaa tunnin päikkärit ja jatkoin homman loppuu. Illalla kävin juoksees hiekkatiet  ees takasi, jossa näky hevonen joka juoks siihe mun vierelle molemmil kerroil. hassu. ja sielt eagle hillille muutamat vatsikset puristin. . ja takasi kotia. vandan piti tulla kans eaglelille..mut eipä sitä näkyny. kotii mentäes otin ekaa kertaa kylvyn ,laitoin celinen soimaan ja.. NAUTIN . :D.

Meirä piti mennä illalla jo kauppaa..mut siirrettii se aamuun, ja sillä tää pvä lähtiki käyntii. eli lähettii kohti Midlandia, ja minä ajoin :DD.. oli kyl mukavaa. sanoin vandalle et siunaa ittes. ja nii rukoukset heittettii ilmaa ja lähettii liikenteesee :D. hyvin selvittii. käytii kattoos viinitiloja, sit mentii kauppaa. mä löysin ns. punaset chinot. ja vanda on kyl ihme shoppaaja :DD.. se ostaa .. KAIKEN :DD.. siel se laitteli vaatteita päällensä ilma sovituskoppia ja sitä mukaa myös kärryynsä. vandan kuvailemana : FAST. :D. sit lähettii sielt poikkee, nähtii kuusikauppa tien vieres, ja haettii mulle kuusi. oikeita siel ei ollu mut kyl tuollaki hyvi mennää. ekaa kertaa siis elämäs kuusikaupoilla . ja jonku ihme puun se kans sielt rehas mukaansa..ja kehikon puutarhaan.oli muute jännä toi kuusi osto. saatiin koristeetki kaupan päälle.sinne ne kippas sen uten perään palloinee latvatähteinee :DD.. eipä tarvi koristella enää. haha. 


Innokas kuusiostaja

taa meille tuli

Heini ja joulu

yks ostos oli kubotaan hankkia bensaa et pääsen taas pärräilee.. nii huoltsikan pihas oli kaks autoo myynnissä. Vanda alkaa tierustella huoltsikka mieheltä paljos noi on jne.. ajatellen et mä (sekä seuraavat woofferit) sais oman auton :DD.. on se ihana. omalla tavallaan . ja se ku tuli maksamasta bensojaan, silloli maitopurkki kainalossa, seki siis on oppinu et mä JUON SITÄ MAITUA!! :DDD..  ja alettii olla sen verta väsyjä, et ruokakauppaan meno siirty taas .. !! vaikka kaapis ei oikee oo mitn. noh tänää illalla sitte :D. . nimittäi nyt sielt pitää hankkia taas koko elämä. 

mina ja kubota


kotia päästyä vanda alko kokkaa mitä kaapista löyty, ku sanoin sille et jos oon nälkäne musta tuloo vihane. :DD. . ja mä aloin maalaamaa verantaa. se oli kyl mukavaa puuhaa. :) me likeyyy.. siin se pvä' sit vierähtiki. musiikkia kuunnelles ja verantaa maalate. ja aloin miettii ku korvis soi " live your dreams" biisi.. nii tätähä mä oon nyt unelmoinu viimesimmät vuoret. ja siinä maalatessani alkasin hymyilee. :). . toisaalta tuntu et onko mul liia pienet unelmat ,ku oon niit pystyny toteuttaakki. mut sit mietin et mitä nyt ekan kerra miettiny tosissaa tätä enkun kielen opiskeluu nii on siit nyt parisen vuotta suorastaan jo hurahtanu . enemmänki. et sinänsä ei iha helpol oo tullu rohkeutta kerättäes. ja unelmaa eteepäi vieres. ehka siis jonai pvana se "oma kalju" unelmaki kay totee :P.
viime talvi-keväänä päätettii hillan kaa et jotai mullistavaa tehää elämässämme ens syksynä. ja siit se irea sit lähti. nooohhh... minä puhuin kokoaja et mun on aika lähtee nytte koittaa ja kattoo toi enkun kieli. kävin kyl koittaas kouluun hakua,fysioterapeutiksi lahteen,mutten päässy. samalla hilla haki treelle sekä lahteen restonomiksi.pääsi treesee. eli sen osuus syksyn mullistuksesta oli valmis. Itelläni on ollu tosi rankka vuos ,ku näi jälkeenpäi aattelen. Tosi paljo töitä tehneenä, ja stressiä kantanu syksystä (ja pakko tehä jotai pakkopakkopakko).. jne.. en tiiä. täällä sitä nyt ollaan . mietin välillä tuol farmilla ollessa että tätäkö se mun unelma oli :D. mut toisaalta..tässä o viel hyvi aikaa, 11kk 2,5vkoo. et kaikkee kerkee viel mahtuu siihe "elämien matkalle" ja oon onnellinen et oon saanu itteni lähtemää tänne. VIHDOIN JA VIIMEIN.
enkku alkaa jotenki skulata ees jo, mut emmä kyl parempaa alotuspaikkaa oisi voinu itelleni ottaa.. toki muutaman nuoren kaveriksini kyllä ku alkaa välillä tuo ikähaitari +65v täyttyä ymmärryksen yli- kaikki kyl tosi nuorekkaita ja huumori-ihmisiä,ei siin..mut kyl sitä nuori kaipaa nuorta.aina välillä ees. Piiahan tääl on , mut sillon omat työnsä ja miehensä..jne. ja muutenki tiesin et ku jos ns. tuun piian elämää tänne , nii oon silti ns. yksin. joka on kyl hyvä, koska 26-v oleva akkeli.. on osattava hoitaa myös ite asiansa. :D.. paitti oon ja tuun kyl ottamaanki apuja vastaan tulevaisuudessakin. tottakai. (huomen pitäs mennä katsastaa yks vkoloppu työpaikka,josta sais jo rahaaki).. kyl sitäki kuitenki aina jonkin verra tarvitaa. :)
tällä hetkellä olen vandan pojan kotona, ku ne vei vandan synttäriaterialle ravintolaan..ja minä tulin vähä hengaileen ulkoilmaan maalta kaupunkiin. tosin.. en oo lähteny mihkää täältä.katoin leffan ja nyt alkasin tätä päivittää. . välil on myös hyvä olla yksinki.täysin. mä odotan joulua kyllä jo todella. Ehkä sitäki et saa hiljentyä kunnolla . . ja toisaalta taas sitäki et kuinka paljon se lopulta tuloo vaikuttaa omaan olotilaan ku ei ookkaa kotona . Eka kerta 26v.. oha se jo jotai . luulisin. mutta nyt meille tuli sentäs joulukuusiki, nii alkaa jo tuntuu hiema joululta. pitäs kait keksii vandalleki joululahja... :DD..

jäätii yöksi marcille ja seranollille yöks. hassun näköne niitte 3kk ikänen Max poika ku se on puoliksi italialainen ja puoliksi singaporelainen :DD. aamulla käytii colesis ruokaostoksilla. tuli kunnolla ostettua , kaks isoo kärryllistä ruokaa. ei iha heti nälkä pääse yllättää :DD. ja joulu on turvattu mun lihavuudella. Tääl on samoja ihania lindor suklaita mitä hillankaa syötii suitsait pussitolkulla pääsiäisenä saksas :D.. päältä kova, sisältä löysää.. ääää.. en pysty orottaa :D. .
ajoin taas autoo, ja se on kyl mukava mut vanda ei oo mikää kaikkei paras kartturi. ku josse jonku näköö nii sinne se haluu päästä ja se siin kohdalla vasta tajuaa et pitäs varmaa mulleki siit ilmottaa jotai :D. tai esim. nyt ku lähettii colesista ja jätettii hedelmät/vihannekset sinne mulle tehtyy kauppaa ku se on lähellä kotoa. nii sit siin ajellessa vandaa alkaa huitoo tee uukkari. mennää tonne. luulin et ollaa vääräl tiellä ku se aina puhuu puhelimee. AINA. ja ei siit koskaa oikee ota selvää eyt keskittyykö se vai ei. no sitku tein sen uukkarin nii sit se sanoo näin tos vihanneskaupan, nii ei tartte mennä siel meirä lähel olevaa.. haha. no sieltki ostettii kaike maailma kurpitsat ja tomaatit avocadot ym. eipä haittane, kyllä mulle maistuu :P.
kotii tulles jatkoin verannan maalausta.se on kyl oikeesti mukavaa puuhaa.. pitäsköhä ruveta maalariksi :D. vanda tuli sanoo mulle et näytä markille mite sää teet tän ku sillo mulle ylläri. no minä näytin..ja me lähettii kohti hierojaa. se on nyt ite siel ja me puolitetaa sen aika. eli mä meen sit toiselle puolelle. voisin sanoo et teköö kyl hyvää päästä yläselästä ainaki runneltavaksi. Kuulemma yks osa joululahjaa. <3




vähäkö on tää vko menny nopeeta. pari 6-17 pviä tehny mut sit muut pvät ollu lepsumpia..shoppailua :D. vkoloppu  eessä. saas nähä pääsenkö purjeveneitä kattoo vai en. piia ym on camping-retkellä koko vkolopun eikä shaunista oo kuulunu nyt mitn, nii saa olla mite käy. Tänää on ollu tosi lämmin ja aurinkoinen pvä jopa tääl meil kotipuoleski. ku tuntuu et aina ku lähetää kaupunkii ja perthii päi ,alkaa arska paistaa täydel teholla. vaikka peri täytyis olla ns. samat säät.
 Hieroja teki kyl teraa!! sekin oli semmone 60 karu ukkeli..ja ku on tottunu ite kaymaa aikalailla urheiluhierojilla. nii voi etta. toi oli enemman relaxing tyylinen. ja KYLLA TOIMI!!! aiva ihana.
hierostajasta mentii kuuntelee/laulaa joululauluja.muute jees mut alko nii pilkittaa et hyva etten nukahtanu. ja tietty siel taas kaikki vandan kamut oli nii uteliaita ja kiinnostuneita et vandan woofa on taal.. ja se on nii hyva ku se aina yrittaa parittaa mua kaikille .esim nyt siel oli toinen virolainen woofa -poika (ei kalju siis eli ei mikaan :D ) . nii ne siel kovasti yritti meit parittaa. kaytii myos tsikuleeraamas mun tuleva tyopaikka. semmonen perus pubi.jossa sit alotan ens ti. saas naha mite kauan oon jne..mut jos sais vaha ektramanii, nii ei oisi pahitteeks. >)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti