sunnuntai 25. joulukuuta 2011

JOuLu :*

Australian joulu. Suomen joulu. Joulu ku joulu. takana on.

Hengissä siis ollaan :D. Australian virallinen juhlapvä on tää pvä, joka sopii mulle koska eilen sain tuora "omat tarpeeni" esiin. Itelle aina aatto on ollu vaan se ns. tärkee pvä ja loput pvät "turhia/tylsiä" ku ei tapahdu mitn eikä koskaan saanu lähtee mihkää kyläilemäänkää. ( nää oli siis aikoinaa pikku heinin ajatuksia) . Ja jouluaatto , Christmas Eve , on tääl partyilta. :D

Meirän aatto alko klo7 herätyksellä (erellis-iltana mentii klo1 aikaa nukkuu ku ns. "revin" vandan irti yksistä bileistä ,koska tiesin et meillo viel järjesteltävää ja paljo enne oikeita partyja. Eli aatto siis alko tääl tottuttuuun ja tuttuuun tapaan , siivoomisella :DD:. mut peri.. ei haittanu, oli mukava järjestellä loppu silaus siivoukset koska ties et on mukavaa ja viihtysää olla ku paikat on siistit. Mä paistelin viel viimeset jätti annos taikinat joulutorttuja ja tein meille joulumusa kansion taustamusaksi. Koko pvä sitä kuunnelles ,samalla ku työskenneltii vandan ja johnin kaa, ekaa kertaa siin tuli tunne et on ikävä kotia. ja ihmisiäni. ja Maroon 5 :in versio  Merry Xmas - War is over: biisistä, sai kyyneleet silmiin. Voih.

http://www.youtube.com/watch?v=09WkBR6dJbE&feature=share



















Juhlat alko klo17 .30 alko porukkaa valumaa . Tääl on kello +6h erellä ja olin miettiny ennemmi ku lähin suomesta et jouluna haluaisin nähä joulurauhan julistuksen joka suomes tuloo klo12 ja jonka katotaa aina äitin kaa,ja yleensäkki ollaan katottu kotona. Olin suunnitellu kattovani you tubesta uusintana v.2009 version. Porukkaa alko kerääntyy ja minä kattelin kelloa et paljo se on ja koska on klo kuus. just enne ku klo löi kuus Heli laitto vietsin et suorana näkyy netistä yleareenalta julistus. minäpä suoraa sen laitoin päälle. ja vanda sano muille et nyt se tuloo,jos haluaa tulla kattomaa jne. Ei saatu konetta yhistettyä tv:seen.. jote katottii mun mahtis läppäristä. Oli ihanaa tuntea, ku muutamat naiset tuli mun kaa kattomaa ja "jakoi" hetken kanssani. kiitin heitä ja sanoin et katon tän aina äitin kaa . Heirän kommentti oli et suomi kuulostaa tosi romanttiselta kieleltä :DD.. vähä niinku ranskansa seuraava. :D. hahah .... nooh .
Illan Emännät






Ruokailu alko ja sanoin Vandalle et meillä aina kotona luetaa jouluevankeliumi enne ku alataa syömää. ja me luettii et mä luin suomeksi, vanda enkuksi. Sain aplodit ja bravot " kunnia jumalalle korkeuksissa.. jne " olevalle kohdalle, ja suomen kielelle :)) Sit syötiin ja syötiin.. ja kyllä.. joulu tuntu samanmoiselta mitä suomeski ruuanki suhteen siin mieles, et olin nii täynnä ku aina jouluna "pitääki" olla sekä ruuasta että SUKLAASTA !! ;). Ens vkolla siis KUNNO juoksukerrat :D: . Täälläki istun nyt läppärini kaa ja "saksa-suklaa" rasia ja maito kupppi vieres :DD::DDD. Noi kyl nii nauraa mulle ja mun mairon juomiselle :Dhaha.
Nyt tierän mitä on JELLY

Suomi Nurkka
Soitin äitille jooululahja-soiton <3. Äiti vastas : " Ai sinäkö sielä, HEini !! :) " Oli ihanaa puhua äitin kaa, ees hetki. Nopeesti vaihdettii kuulumiset ja sanoin et tääl kaikki hyvin, joulutortut on tehny tehtävänsä ja menny suoraa ihmisten suihin :). . Äiti ja reima oli saunonu just ja (soitin siin ysin pintaa täältä,eli kolmen aikaa äitin aikaa) kaikki oli hyvin sielki suunnaalla. äiti oli saanu postis just enne joulua mun lahjan,jonka tilasin partylitestä> äitimäisen enkelikynttilä jutskan mis oli jouluntuoksu kynttilät mukana. Tykkäs kuulemma.

No mut bileet olivat mukavat, ja mun musat soi..kunnes !! Brenda ja john tuli ja john toi mukanaan omat musavehkeet . . ja levynsä. ihan ok musaa ja joo tiettyjen ikästen "bilemusaa" MUTTA !! koska vihdoin ja viimein sain muutaman nuorenki seuraani nii halusin vaan tanssia.KErta John vartavasite rakensi meille tanssilattianki. Noohh.. siit sit lähtiki loppuillan oleva "kina " minä vastaan Brendan John. ja voi että !! nooohh.. opinpaha väittelemään enkuksi !! :DD:  muilla ei ollu oikee sanan valtaa eikä ne halunnu/uskaltanu tulla ees omien musiensa kaa sinne. :D. ainaku john soitti musaa, kaikki istu ja jutteli vaa jne.. sitku minä laitoin musani nii porukka alko välittömästi tanssii. hah.
KilpaPukari
 nooh meilloli aina diilejä ja tehtii kompromisseja montako biisii saa soittaa peräkanaa jne. mut sit john laitto aina yhen biisin joka kesti oikeestikki 17min !! ! samaa pimputusta vaa koko aja.okei tykkään monenlaisesta musasta , mut ku jos haluun tanssia nii sillo haluun tanssittavaa musaa. !! laitoin sit Adelen : rollin deepin - house version ja sanoin et tää on nyt vaa iha mua varten. ja Serena oli heti mukana liekeissä ja halus loppuilla tyylii kuun. samaa biisiä ;). John vaa : TEKNOMUSALLA EI OLE SIELUA!! ja aikansa siin väiteltii ja sanottii serenan kaa et Adelella on sielu :D. ei uskonu.jote laitoin alkuperäsen kipaleen ja kylse johniki lopulta myöns et kyllä.. sielu löytyy :DDD ahahhahha.. oli se kunno kinaa ja taistoa. Loppu ilta . mut sain mä tanssia, aina hetken,väliin.

 Mut tosin ku oon kertonu et tääl ei kovi nuoria oo ,ku oon aina noitte +60v bileis. nii oli mukavaa ku vandan poika marc ja sen vaimo serena oli tääl yön, ja niitte muutamat kamut tuli kans sit. nii mullaki oli ees hiema omanikäsempää seuraa. Nuorison kaa alettii suunnittelee jo tulevaa vkoa ,et ne alkaa viemää mua ulos :)..koska en tosiaan oo nähny viel mitn tääällä. jote on jo aikaki. kolme vkoa melkee kulunu ,ja en oo nähny muuta ku lehmiä!  Sit lopulta musa taistos kävi biiseissä john vastaan nuoret !! haha. mut kaiken kaikkiaa oli hyv' joulu. hiema outo ja erilainen tääl +30 arskanpaistees. mut eiköhä tääki virkistä välil kattoo toisenki moiset joulut. .)




Xmas Hat



Su. 25.12
Joulu alko aamukirkolla johon mentii Serenan ja Vandan kaa.. sillee et kerettii istumaa penkkii nii viimene laulu alko ;D. Pappi sielt pöntöstä huikkas et hyvä vanda. kerkesittä viimeselle laululle. Luultii et se alko tuntia myöhemmi mitä oikeesti oli jo alannu. :D.. Nooh kotia sielt ja avattii lahjat ,minäki sain oman joulusukkani kattoo ;). Hassua. Maxin ensimmäinen joulu ja se oli lahjoista päätelle ollu kaikkei kiltei. :) Lahjoje jälkee marcin perhe lähti kohti seuraavia partyja ja me pirettii hengähdys tauko vandan kaa..
Kaikkie sukat jonossa
Serena 

Äiti ja poika

Elämäni eka JOULUSUKKA
Meirä kuusi <3

Samoin Maxilla



14.30 lähettii yhteen perheesee jouluruualle., ja  ai että OLI IHANAA RUOKAAAA!!! Nyt siis tierän mimmone on Aussi jouluruoka. oli hyvöö.ihania salaattia. ja kalkkunan päälle kuuluu laittaa Strawberry hilloa,kuulemma. mut toimi. :P. ja ne jälkkärit !! iha jumallattoma isoja mansikoita..ja pitkästäaikaa mustikoita..ja kaakkuja jajajjaja :DDD:.. ooooolin taivaassa. Siel oli rentoo porukkaa ,kute kaikki tääl. Yks kiina-akka kerto hyvän ja halvan puhekortti systeemin millä pystyy soittaa suomeenki halvalla. !! pitänee mennä hakee se siis. Pelasin kiinamiehen kaa bilistä. ja niitte pojan Quocan kaa lopulta käytii kattoo niide farmia.niillo alpakkoja ja lampaita,kanoja ja koiria joka tuutissa ja voihhh.. Rakastuin Lampaasee !! Mahtis yksilö. Se vaa kokoaja seuras mua. :D, ihana. suomeksi julle.

Lopulta päästii Quon kaa yhteisee syrämme asiaan TANSSIIN ja sitä kautta musaan. ja kotoo lähdös mulloli tunne et mun pitää ottaa mun ulkone kovalevy mukaa.ja ai että.. Ladattii toisillemme hyvät musat molemmi puoli. :DDD.. ja yks ihana uutinen jonka se kerto oli. Oon miettiny jo et ois hienoo mennä kattoo jotai bändii tääl oltaes ,ja tääl on semmoset summer party festarit helmikuun alus.. mis on esiintymässä GIN WIGMORE:;!!! tää tyttö oli yhtä hymyä. SINNE! .

Tämä joulu oli hyvä.



Perinteine Aussi Jouluruoka



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti