lauantai 3. joulukuuta 2011

I feel like a TOURIST.

Matkalla siis ollaan ja Hong kongin Starbucksis istun iltateellä ja aattelin vähäsen raportoira tänne mitä mulle kuuluu :D..

Elikkä tosin lento lähti 1.12 klo8.05 helsingistä. Juostuani pikapikaa finnairin lentobussiin , kerkesin hyvin kentälle. Kentällä ei sinänsä ollu mitn ongelmia. ihmettelin vaan ku kotona lähties rinkka paino 20kg (tabun vaàlla) mitates ja kentällä se oli 9.8kg !! ei sinänsä, hyvä vaan näi päi. Check-inistä päästyä menin tarkastusta päi ja siel näkyki tuttuja ,vanha työkaveri , Mirkka perheineen :). Olivat menossa Damiin, kuten toinenki kaveri Toni, jonka kaa toivotettii matkat myöhemmi. Jännäää nähä tuttuja lentokentällä :). ÄItille viel vika soitto (vuoteen) .. ja lähtöviestit lähetin menemää.
Lensin siis Milanon kautta Honkkariin. Nukuin aikalailla lennon ,ja lentoemännät aina herätteli mua syömään tmv. Vieres ei ollu ketää nii sain pötköttää täysin pituuttani.  Lennon tarjoilut oli kyl hyviä.. Jäätelööki saatiin. :P


MILAN 8:05
Hki- Milan


HONG KONG 12:20



Milan- HK







Saavuin Hong Kongiii 7am. Ostin octobus-kortin ja lähin kohti kotia. Siit kesti n. tunnin matka, ja ohjeet olivat oikein hyvät. Mun hong kong kirjasta( raamatusta) luin mun tulevasta kodista kaikkee muuta ku hyvää :DDD..  " Chungkingissä yöpyminen on toisille reppureissaajille kunniakysymys. " .. ja menin eka väärään kongiin.. ja oonneks koska SE OLI AIVA KAMALA !! kusi ym haisi siin heti hissistä pois astues... Muttt sit ku tajusin etttei tämä ookkaa mun kotikolo , olin onnellinen mut silti rupes miettii et mimmoneha itteeni odottaa :DDD.. Nooh .. Kysyttyäni mistä mun löytyy se oli tietty siel kaikkei viimisimmäs porttikongis. Tääl ei tunneta kyl hisseissä ahtaanpaikan kammoa eikä vierasteta kanssamatkaajioita. :D Ykski kanssamatkaaja tahto välttämättä koskee mun hiuksia kysyen ja ihmetelen onko nää airot hiukset!! :DD.. oisin voinu kysyä siltä samaa (afrot) .Mun alakerta on tääynnä kaiken maailman kojuja ja kaupistelijoita.. että hyvin täs ollaan harjaannuttu karistamaan kaupustelijat pois kannoilta. Saapuessani omalle kerrokselle, olin huojentunu. Ei haissu millekää ja oviki näytti suht normaalilta. Respa tyttö oli oikein avulias ja ku sain huoneeni . se oli siisti. tosin pieni .mut oma suihku ja vessaki :DD.. Jeij.





Raamatustani olin yrittäny kattoo mitä sitä pitäs nähä ja kokee tän kolmen pvän aikana. (oppinu Sarilta) . Ja eka lähin vaan kiertää ympäri lähihuudeja ja mieles oli Victoria peak ,johon vois mennä tänää mut sitä enne piti ostaa kamera. Musta tääl kaikki näyttää samalta :D.. ihmiset keskenään ja kaupat/kadut keskenää.. joka ikises vaan välkkyy codak,nikon,sony... elikkä sinänsä hyvät markkinat kameralle.. tein kaupat olympus fe 5030, perus kamera  josson kalansilmä-kuvaustapa :D.. hahah. se oli se merkittävin osa näis kaupois. tinkasin mä siit 100e pois.. mut en tiiä kui paljo se kuiteski mua huijas :DD:. mut saimma muutamat "joululahjat " viel kaupan päälle :D. . hah.
Fisheye Vs. Heini's Eye



Kameran jälkee alko aamukahvihammasta kolottaa ja aloin ettii kahvilaa. En tajuu.. kiinalaiset ei käy kahviloissa tai sittten vaa löyrä niit. Tarpeeks pyörittyä, kiinamies tuli kysyy tarviinko apua.  Sanoin ettiväni kahvilaa. se ties kuulemma yhen paikan ja lähti viemää mua sinne. paikalle päästyä, kahvila oli täysi remontissa :DD..ja lähettii ettii uutta. Siinä seki hokas ettei kiinalaiset juo kahvia. :D. . lopulta se kysy neuvoa toiselta kiinamieheltä ja nii löydettii starbucks (mis nytki oon). Kiitin miestä, se kuittas käyntikortilla " jos tarviit viel apua, soita" . :DD...  mut onnää kyl ihmee avuliaita ja ystävällisiä. Esim . noi katukaupustelijakki myy kokoaja kelloja tmv.. mut sitku sanon niille mitä oikeesti tarviin , esim kerra etin vettä :D.. nii kyl ne sielt mut ohjas vesiostoksille jne.. hhaha
C-H-O-C-O-L-A-T-E

" Is it ?? "

Alkasin lähtee kohti Ferryä ja honkongin saarta. Pointtina Victoria Peak. Sinne mentiin Peak Tramilla , joka nous jyrkkääki jyrkempää rataa ylös. Päänpäälle päästiin ja sitte tietty kaikenmoiset kuvaukset ym. Sen kyl huomaa ku on yksin matkas, ettei paljoo ite tuu kuviin (ainakaa oikeesta kuvakulmasta) :DD.. ja on omien ajatustensa kaa melkolailla. Kävin kiertääs siel " Lugard& Harlech Road" in joka oli 3km. Sanonta : Huipulla tuulee, on kyl totta. Huomasin sen tuol ollessani ja  auringonki jo  laskevan. Pvä oli jotenki outo ja pitkä kaikenkaikkiaan.. Kävin viel klo20 valoshown kattomas rannassa ja sit olin kyl täysi myyty sängyn syömeniin. Nukutti hyvin. klo 21 aamu 11. :D. . majapaikka teki siis tehtävänsä.



Victoria Peak



..naa o nait..


rakkautta ilmassa











Peak Torn


 tykkaan kuvata penkkeja XD


Mun lempi Torni

                       




Pvän aikana mulloli tehtävänä joko Lantau island , josso jätti Buddha. tai sit Lady Street, puistot ja shopping.  Lähdin kohti metroa ja lady street mielessä, kunnes kinumies (kahvilan löytäjä) tuli taas eteeni ja kysy mihis oon nyt matkalla ;). kerroin sille suuunnitelmat ja se lyttäs molemmat :DDD:. klo oli jotai 12 pintaa ja kuulemma lantauhin pitää mennä jo varhain aamusta. ja ladyyn sit vasta kuuden jälkee illalla alkaa tapahtuu. No mulloli eilisestä jääny maailma pisimmät katetut 792m olevat liukuportaat näkemättä. Jote lähin metsästää niitä. Paitti eka kävin kowloonin puistossa kävelees. Löysin Labyrintinki sieltä. WOW.
Kowloon Park
labyrintti.

1/100000 osa 792m:sta


Ehkä oon liia turisti ku metrosta noustuani olin IHA PIHALLA :DD.. ja taas kiinapoika alko auttaa mua... ja vei mut portaiden juurelle. haha. Puoleen väliin päästyäni, iski nälkä ja sopivasti subi oli alapuolella . :D..  Kävin myös teellä ja kyselin nuorilta tytöiltä neuvoa shoppailupaikkoihin. Ne kyl kerto mut loppuje lopuks.. en löytäny taaskaa :DD.. löysin H&M, mut emmä sitä kaivannu. Päätin ottaa metron ja mennä tsekkaa honkkarilaisen Time Squaren. Oliha se nähtävä. Löysin miljoonien väärien suuntien (kavin lapi Kiinakujat kauppoinnen vihannes elavien ja pomppivien kalatoreineen )jälkee Marathon Sport kaupan joka oli raamatussaki mainuttu. muttei se kyl mikää hääppö ollu. tosin ku löysin Bershkan, sit olin myyty. ja kyl sielt sit yks bleiseriki lähti mukaan. . oha ausseis niit kylmiäki ilmoja ;).. Siel TS: aulas oli joku ihme Barbie teema jos oli miljoonittai pinkkeihi vaatteisii puettuja Barbeja ja niille iso taloki :D. Turistit (mukaanlukie minä) olivat innoissaaa.
Kuka ei kuulu joukkoo??
 






      Barbit : Pikku(ehka isojenki) tyttoje unelma
Sari !! Taa o sulle !!



Alkasin jo olee aika ylpee itestäni metrokäyttäymisessä ja päätin lähtee kohti LadyStreettiä elikkä Metrolla ylöspäi ja hujautin kotiniki ohi. ja pääsin Mong Konille. Nälkä alko yllättää , ja päätin maistaa aitoo kiinalaista- Ruoka oli kyl hyvää ja halpaa " Grilled Beef" johon sai valita keiton nuudeleilla. Otin tomaattikeiton.. sinänsä hyvää.. mut kuka osaa syörä tomaattikeittoa pelkillä puikoilla ?? XD- - kysyin lusikkaa, sain haarukan. -- tierä häntä, oliko yhtää puikkoja parempi vaihtis :DD.. Saatuani syötyä, aloin ettii uurestaa ladyStreettiä..vaikka kartas oli täysi merkattu mis ne on..nii ei vaan voi löytää.. kysin ja kysin ja lopulta kävin ostaas kaakun palan ja niitte neuvoilla sit pääsin perillekki. No jaa... empä tiiä oliko nii ettimise arvone :D.. kojuja kojujen perää, ja kinulaiset ympärillä. Tääl tuloo vähät väliä " kuka ei kuulu joukkoo" - olo. :DD..

Lady's Market



"I Just wanna sit down and eat my cake . "


Senki huomas metrossa, ku tuntuu et vähäki mua pisempi, ei mahtuisi seisoo suoras metrossa :D. Löysin sielt kojujen takaa jalkapallo kentän ja pelin , ja oivan paikan istuutua alas syömään kakkuni. Tainno kääretorttu. joka oli vähä ouron makune ;/ -- Lähdettyäni kotiapäi kävin viel tsekkaamas yhen kivan näkösen kaupan ja suorat siistit housut lähti mukaan. ale on saapunut honggareitten maaha :D.

Kotia mennessä törmäsin intialaiseen katudiileri-mieheen joka halus välttämättä ottaa mitat sen tekemään intialaiseen mekkoon. Koska se rakastu mun hymyyn, sen takia haluaa tehdä mulle mekon. Olraits. :D

 
Sunnuntaina oli edessä Lantau ja Big Buddha. Kerroin Alille (intiamies) et kuinka oon hukas tääl ja kiertelen ja kaartelen, löytämättä mitn.Mulla oli raamattu kans mukana jokapaikas, mut kylmä vähä kaipasin sarin neuvoja mite sitä käyttää,ku aina jos ollaa oltu sen kaa yhteisillä matkoilla, sari on tienny mistä kohdasta kattoo ja mitä tehä. Vooiiihhh.. Sariiiii ikävä <3.  Hän lupautu mulle pvän oppaaksi Lantaulle ja samalla rahansäästäjäksi tietäen mite ja millä kannattaa mennä :D.  Nähtii Ferryllä, joka on sen diileri-paikan vieres. ja siit lähettii ferryillä kohti Lantauta. Matka kesti n. 40min. Saarelle tultua hypättii bussiin ja bussikuski oli hullu. maailma mutkaisinta tietä kohti ylöspäi ja vauhti ainaki sataa.. I feel a little bit sick..
Matkan aikana alko näkyy kukkulaa toisen perää ja yhell' yläkukkulalla kökötti Buddha. Ekat vilaukset siis nähty ;). Tultiin perille ja kierrettii paikka ympäri, ja lähettii tervehtii itse buddhaa. yli 260 porrasta ylöspäin ja tervehdys tehty. Paljon siel oli turisteja liikkeellä. Mentiin köysiratavaunu kierrokselle. ja vähäkö oli siistit näkymät. Siel korkeuksissa vaan möllötettiii vaunuhissillä- WOW - . Päätepysäkki oli sopivasti Outlet myymälän vieree, jote tietysti arvataan mihin oli suunta. Löytöjä en tehny ku muutamat juoksusukat ja urheiluliivit :DDD... jote siit tuliki mielee : MÄ HALUUUUUUNNNN JUOKSEMAAAAANNNNN !!!! :))) ..
Lähettii Centraliin metrolla. Ali kävi moskeijassa pikarukouksilla, mä hengailin sillä väli ja kattelin ihmisten vilinää.Onseki yks tapa rentoutua. Pvä oli taas ollu aikamoisen pitkä. Illalla pakolliset facebookit ja tilapäivitykset :D.. ja sit oliki jo valmis nukkumaa. . Mut voin todeta et ,oli kyl mukavaa ku oli seuraa. pari pvää jo omien ajatusten kaa.. välil on hyvä olla myös toisten kaa :D. 



Ferry to Lantau


 
kaskysta


HeLLOOOOOUUUU THEREEEE!!!!!!!

Pvamatkaoppaani Ali

A Tourist Like A Tourist




koppihissit



ihanuus

2 kommenttia:

  1. Kiva, että oot löytänyt uusia tuttuja ja tosi olennaista, mutta silti KIVA TUKKA! :D

    VastaaPoista
  2. Mulla vai kaverilla :DDD ;0. HAHAH. taaki on tosi olennaista..mut kavin eile koittaa uusia juoksulenkkiksii.. I CANT GET OFF MY MIND !! :)

    VastaaPoista