torstai 7. kesäkuuta 2012

11> 53 ,22 > 1:50

No heipä vaan sinne Suomeen <3

kirjotellaampa tänne hiema viime ajan tapahtumia , tai mitä nyt ollu mielen päällä. VAROITAN : tää teksti saattaa pomppia päivissä. :(

Torstai mul oli aika aikataulutettu pvä rytmi. (tervetuloo entiseen elämääni)
Aamu alko klo 6 pumpilla Innaloossa kera Andrean. Se oliki nyt hetkeen vika yhteinen pumppi, ku Andrea ja Igor lähtöö lomalle Californiaan. Mut mä aion jatkaa aamupumppailua, tosin Myaree(mun kotikulmilla oleva ff) omistaa kans aamupumpit ti ja to. :D. Eli nyt voin mennä sinne ja nukkuu myöhempää, ku kestää autol se vajaa 10min (innaloo 30min).

Pumpin jälkee ,mulloliki aika kampaajalle. Se oli opiskelija tyttö ja otin pelkän leikkauksen. Oli se iha ok ,mut ei semmone et sinne nyt joka kerta pitäs ämpätä. Tairan mennä jatkosaa ekalle hyväksi havaitulle, kiinalais miehen käsittelyyyn. Koska se vaa oli nii jotai.. jossei muuta nii ainaki sitä oli mukava seurata ,kun sen käret liikku tuhatta ja sataa. :D

Normisti mullo ollu nytte tiistai ja torstai (osat lauantait ) vapaita Mannasta, ja oon sit menny aikalailla Guildfordiin paikkaa vapaa-aikaani. No to oli kysees kans guildi. To aamuna Loise soitteli Mannasta et onko mahis tulla, ku lily on kipeenä- ja jouruin kieltäytyy..koska mulla oli Guildford. TUNTU PAHALTA !!

Nimittäi tykkään niiiiiiiiiiiiin paljo enemmä olevan mannassa ku koululla. palkka sama, mut muute matkat ,ihmiset ja ite työ . taikku oha ne molemmat tarjoilijaa.. mutku guildis on nii hiljasta et kokoaja pitää keksii tekemistä.. tainno lounas aikaan tapahtuu mut se "kiire aika " kestää parhaimmillaa se puol h . jote... Tylsääää !!

No sinne menin.. ja sit ku mul piti olla 11-7.30 , mut sit yks juttu mistä en tykkää, nii en oikee koskaa tiiä millo lopetan. Normisti ei oo mitn tietoo/haisuukaa ees et mite lopetan .. mut nyt oli tietona et loppuu asti oon.

Nooh .. siin päivän mittaa Margaret kyseli kauan oon, ja sanoin et loppuun asti iltaan. No sit muut alko sanoo et ny on pitkä vkoloppu tulos , et pojilla on loma, ei ne oo tääl enää kolme jälkee- -
Nonni . eli mulla päätty kans sit kolmelta. 4 tuntia, ja 1.5h ajomatkat yhteensä..niii ..  .
No se hyvä puoli et oon siel suunnalla, nii Piian kaa tuloo nähtyä. Se teköö aikalailla 7-3 vuoroo Midlandis olevas kahvila/leipomos. ja MIdland ja Guildford on vierivieres. Tuntuu muutenki et asuinalueet muuttuu tääl joka kulman takana :D..  ettei ne oikeestaa oo ees kaukana toisistaa.

No piian kaa taas..shopping shopping. Ja päätettii et ens kerral ku nähää, tehää jotai iha muuta :D.(ei olla viel nähty,jote sitä jotai iha muuta orotelles). Piia oli kynsihoidos ku soitin misse menöö. Se on se Neiti meistä kahesta. <3
Ne on menos thaikkuihin 5pvää, ku sen porukat on siel lomalla kolme vkoo. Se siin mietti kui kehtaa kysyy töistä vapaata , ku just oli päälle kolme vkooo pois ja pari vkoo töis ja sit taas menos matkaan. Tosin tääl on (taas) juhlapäivä,johon piian matka-aikatauluki kuuluis ja ite en oo kyl yhtää niistä perillä.koska niit on kokoaja. ja tuntuu et ite aussitkaa aina nii justii tierä mitä on juhlimas :D. . .

Siin samal surkuttelin Piialle, kuinka pahalta tuntu sanoo Mannaan EI. ku ne pyys töihin, ja mun piti mennä guildii vaan seisoskelee. ku tietää et vois oikeesti olla avuksi. Piia valas hieman mua ja aussi tyyliä töitten teossa. Ja sano et iha hyvin oisit voinu ottaa Mannaa vuoron. ja soittaa Guildiii etten tuu täl kertaa. Ettei niille tarvi mitn syitä sanoo, koska ollaan casual -nimikkeel töis, nii meirän ei tartte mitn poissaoloja selvittää jne..
Ite tosin oon tottunu siihe et perustelen , jos oon pois. Nii sit Piia sano ,et iha hyvin voit sanoo et sait sun ekasta paikasta töitä jne .. et on iha pätevä syy (periaattees) . Noohh... päätin et ens kerral teen niin.  Tairan olla liian tunnollinen. :D

                                                                      ********

Pe iltana töitte jälkee, olin yksin kotona ja alko olee tylsää ..  Joten otin väripurkin jonka olin jo ostanu 3vkoo sitte, mut sitku kaikki alko puhuu kui hyvän värine pää mullo, nii annoin orottaa. .
Jote nytte tuli blondista brunette.

Koko vko onki ollu sit esim. töis päivittelyä, kui värjäsin tukan. Tosin kaikki oli kyl iha innoissaa :DD.. ja meirän kokki Kennyki sano : Awesome. :D . haha. Yhtenä päivän näyttelin mun eri
hiustyylejä facebookista ,ettei tää iha "radikaalisemmasta " päästä oo. ku aatteloo mun afroo,sini/vihree/violetti mitä lie värejä ollu. Niitte komenntti oli siihe et sä voisit hyvin olla malli.

Priamin eka komentti oli et : U r like a different girl ( olet ku eri tyttö). Mä siihen : Nice to meet u (hauska tavata) ja ojensin käteni sanoen käsi päivää. (mun huumoria.. )
Hassua huomata kui muutamat Fitness Firstiläisetki huomioinu. Hah. No joo se siit tukasta..

                                                               
La päivänä menin pyöräl Freoon , eikä se ees kestä ku sen 10min sinne. Ei paha ollekaa. En ollu hetkeen käyny sielkää kunnol. Mitä nyt ma iltasin aina suklaat syömässä kahvilassa :D.
Mut menin kiertelee ja kaartelee Fremantle Markettia joka on auki vkoloppusin. Siel menin kiinalais hartia hierontaa, ku eka ne siin kovasti et ilmane hieronta.. jne.. nooh sit alko sanoo et ku oon niin jumis(jonka kyl tierän) et josse teköö hieronnan se ois 20donaa. Suostuin. Oli hyvä. mut tosin kesti tyylii 15min max. jote.. aika kallista touhua.
muute marketilta lähti kätee herelmiä ja vihanneksia. Yhe chilli /punaviini sävyllä maustetun metukka pötkön ostin mukaan.

Priamin albumi asiakkaat oli meil koko pvän, ja kolmen aikoihi oli ruoka valmis . On se hyvä et ne ruokkii meitäki. :D.

Ilta meni Metros ku Karma bändil oli keikka. Lele tuli meille siin kympin aikaa ja lähettii yhtä matkaa kohti Freoo. Se toi mulle Frendit- tuotantokaudet- alusta alkaen . En oo koskaa niitäkää sen kummemmi seurannu, jote iha mukavaa alottaa "uus sarja". Nii... onko mulla se normi elämä täällä kehkeytyny :DDD

Sunnuntaina itel oli töitä 10-5 ja sitku tulin kotii ni Priamil alko omat menonsa. Eli aikalailla aina mennää ristiin rastiin. Meirän tavaksi on tullukki kysyy aina, jos tietää et meil sattuu olee samaa aikaan vapaata et : lähekkö mun kaa treffeille :D . Nyt on tieros tulevana la seuraavat . . Noohhh..

Tosin ku ma oli yleinen vapaa pvä, nii koulutki o kii, jote Priami oli vapaalla jalalla. Meil oli siis KOKO PVÄN kestävät treffit tieros. Harvinaista.
Ite tykkään kaiken näkösistä näköala tasanne touhuista , ja olin nänhy/kuullu yhestä näköala tornista , joka ei oo kovinkaa korkee kylkää (46m), mut erilaisetki jutut kiinnostaa . MUistin et se on pohjoseen about tunnin matkan pääs, mutten  muistanu nimee enkä muita tärkeitä infoja sen kummemmi. Viel se ku oon tuttu ylläreistä, et haluun tehä niit.. nii Su ku tulin kotia töistä, aloin googlettaa kaiken maailma näköalatornit ym.. mutku en oikee oo kovin haka googlaaja , nii ei tullu oikee tulosta. Ja luovutin.

Priam ku tuli kotii, ja mietittii mitä sitä tehää huomen . Sanoin et mullo paikka, mutten tiiä misse o ja jos sanon sille, nii saatat tietää .mut sit se ei oo enää ylläri. Se sano et voi teeskennellä ettei se tierä mihi mennää :D. Noooh sitku sanoin nii se heti aa GinGin. Itehä en tienny paikasta sen kummemmi ku et siel on näkö alatorni, hieman horjuvan puuhökkelin näköne. Ja ku priam googletti gigginiä, alko tulee kaiken maailma tiedekeskuksia ja avaruus/tähtitieteilijöitten paikkoja. Emmä iha tota tarkottanu... tuli olo.. mut sit sielt sivuilta löyty se kaltevas tasos oleva puuhökkeli torni,ja sanoin et toi on se. Joten ne oli sit molemmat yhessä, ja torni kuulu tiedetaloon.

                                                                    ********

Ma pvä oli Treffi päivä .

Aamulla 9 pintaa lähettii ajelee kohti Ginginiä. Sinne oli se 1,5h matka meiltä kotoo. Meil oli puhe mennä Loiselle lounaalle yhen aikoihin ,jos on amber kans ja muutama sen asukki. Ginginiii saavuttii klo10.30 ja siel alko kiertoajelu 10.45. Mentii siihe. Siel mies höpötti ,mite mikäki vempele toimii ja mitä ne mittaa, esim. aikaa ja ääntä jne.. Oliha se iha mielenkiintone, muttei nyt mikää Must see :D. Sit siel oli paljo lapsiperheitä, joillekka se oli kyl omialtainen paikka. Astronautti pukuinen nainen laitto raketin lähtöasentoon ja sit arvioitiin kui pitkälle se lentää, ja mihin aikaan . :DDD.. No siel se torniki könötti, ja oottelin siin sinne pääsyä. Törmättii Priamin kavereihin , ja ne sano et käykää respasta hakee kolikot et pääsettä torniin ja vesi ilmapallot, nii saatta heittää huipulta alas . Ektra pallot maksaa sen 20senttiä / pallo. Hauskaa :DD..

Otettiii neuvosta vaari ja lähettii respaan.sielt kohti ilmapallojen täyttöpaikkaa ja kohti tornin huippua. En oikee tiiä mitä olin sielt tornista ees oottanu näkeväni. mut sinne saavuttua, eipä siel näkyny muuta ku mettää vaa :DDDD.. hahahha. . No oli ostin meille lisä pallot jote kahet pallot per pää. Olin ostanu Mannasta evääksi Raw suklaata (tietty appelsiinin maksuat ja goji- marjoja) onko noita gojija suomes? ..ku tääl oon niit alannu syömää enemmänki. Saattaa tosin olla sielki. mut ei ainakaa itel aiemmi tullu mielee syörä.

Jote oli Priamille jotai ylläriä, ku annoin suklaan käteen.  Päästetii pallot matkaan. Pääsyliput oli 15e, eli toisin sanoe 15e ilmapallot :D.

























Treffit jatku lounaalle Loisin ja Amberin kaa. Siel oli virolais pariskunta ,jonka oon tavannut kerran ennenki, ja sit uus tyttö Stacey irlannista. Kaikki ne on Amberin asukkeja. Siin tuloo aina päiviteltyä viroa ja suomee, kui periaattees ne on samanlaisia. Esim ku ne kysy mimmosta ruokaa syörää viros. nii ne sano et varmaa samaa mitä suomeski. Mä siihe. normi ruokaa, perunaa ja lihaa :D. .





Pari sen tuntia siel taas vierähti, ja tultii kotiin siin puol 6 aikoihin. Hieman levähdystä. ja sit mentiin keilaamaan :D. Oon sanonu jo aikoja sitte et haluisin mennä keilaa. Tääl keilamaksut menöö pelien mukaan, eikä ns. tunnin mukaa, mitä suomes. ostettii kaks peliä. Hieman lämmittelyä ja hakuilua tuntu olevan eka peli,ja  Priam voitti sen ja toises veinki minä voiton. Loppupiste erot oli et molemmat voitti toisen 15 pisteellä. Hassua.






Kello alko lähestyä puolta kasia, jote sielt sit kurvattiin videofirman kautta suklaa kahvilaan. oliha se maanantai ;). Siel oliki nyt taas Ezereve. Eli meirän yhteiseksi tutuksi muodostunu laulaja. Siel kahvilas alkaa torstaisin olee avoin mikki- tapahtuma, johon saa mennä laulamaan 20min setin,joka haluaa. Kovasti ne mua yritti sinne ilmottautumaa. Saas nähä mimmone laulajan ura mulle tääl aukeekaa. HAAHAHAHAHA .





Ilta päätty ruokaan ja leffailtaan kotona, Moneyball. Tosin alettii leffaa kattoo vasta 22.30 aikaa, jote se tietää jo varmasti sitä et jossai välis mä nukahdan :D. Musta välil tuntuu et oon vähä ku tullu nukkuu tänne mun viimesten työvuosien univelkoja pois :D. .. koska mun silmät lupsuu jo kymmenen tienoilla, niinku normi ihmisten kuuluuki. Tosin ku Priam. Kerra se oli hämillää ku menin sänkyyn siin enne kymmentä nukkumaa. Se tuli hetken päästä kysyy et mitä sää teet?? Sanoin ettei mul ollu enää mitn muuta tekemistä, jote tulin nukkuu. Se ei voinu ymmärtää mite voi mennä jo noi varhain sänkyy. Silti se sit liitty seuraan ja sano et ottaa "päikkärit". Mut lopulta se siin tuhisi yhtälailla aamuun saakka. Teköö silleki välil hyvää mennä nukkuu ihmisten aikoihi.

Se siitä Priamista. :D

Tiistai mul oli vapaa pvä. aamu compat mun omalla salilla, sit tulin kotia kattelee Frendejä :DD. on ne hyviä, ja uskon et viel enemmmä koukuttavia ku pääsöö kunnol ite ideaan. Su iltana ku alotin kattoo niit Priamin kaa. Se ei tajua mikä on tuotantokausien pointti. (maiju tuli iha sun mikas mieleen ,ku kerroit et katotta vaa tyylii 1 max 2 jaksoo putkeen). Koska se oli kattomas vaan yhtä jaksoo , mä kuutta :D .

Ti päiväl menin katsastaa kaikki elektroniikka liikkeet tääl, ku mun iPod on sanonu ittensä irti. Muutenki aina mun kaikki tekniikka vempeleet menöö rikki samaan aikaan. MIKSI.
Nimittäi mun kone hylkii mun ulkosta muistia..josson kaikki kuvat ja musat.. ÄÄÄÄÄÄ., ja vaikka tekniikka on ihmeellinen maailma(johon harmikseni ite en kuulu) , ja jeroki yritti auttaa mua sieltä käsin, ja katto mun konetta..hiiri vaan liikku. ja minä olin näpit iriti koneesta. ni ei. ei onnistunu :(.

Takas iPodeihin, ..muutamas liikkees oli kaikki menny,ja saa parin vkon sisäl vasta uusia, yhes oli valikoimia mut kukaa ei tullu myymää niit mulle. Lopulta ipod jäi viel kauppaa, mut Everwoodin tuotantokausi jäi kätee. Vihdoin ja viimein.

 Tiistai-iltana mentii poikien kaa ,Marc ja Daniel, juoksee riverille. Ne on sen verta parempia juoksijoita ku minä ,et kylmä pystyn juoksee niitten kaa, mutten kyl puhumaa. Jote ne on mun jäniksiä. Mut juoksu kulki hyvin. ja joen reunaa on kyl mukava juosta, se on hiema ku jyväsjärven tapane lenkki, vähä lyhyempi >11km, ja maisemina puitten sijasta on pilvenpiirtäjiä ;). Pojat juoksutti hyvin mua siel. 11km 53min oli loppuaika.  Kyl jalka nous hyvin, jopa mullaki. Oon oikeesti aatellu et haluisin alata taas juoksee enemmä, ja et haluisin saada sitä motivaatiota. Ja nyt alko tuntuu siltä et oli intooki.

Aamu pumppi to omalla salilla, ilman andrea. Sillä se pvä lähti käyntii .
Torstaina oli tarkotus mennä taas guildfordiin.. Mut aamusta manna soitti pääsenkö tulee. Tein aussityylit ,ja päätin nyt nauttia päivästä ja työstä ja sanoin et voin tulla. Sen jälkee ilmotusta Guildfordiin etten pääse, meen mannaan.

Oli kiire päivä,ja mukava.
Nyt oli tullu seuraavat kolme vkon listat seinälle ja mulle oli 4 pvän sijasta 5 päivää töitä jokasel listal. ;).Viikko sitte, ku en päässy menemää ja ku pe menin töihin. Sanoin niille et teki pahalta sanoo ei . ja ne totes siihe et ei se sun vika oo, kyl me  kaikki tieretää et haluut oikeesti tehä töitä . <3
Takas torstaihi. Louise totes mulle, ettei ne haluu menettää mua, koska oon hyvä. ja sanoin siihe et no minen haluu menettää teitä ! ! ja kiitin kuulemaani, ja sanoin ku hieman ollu stressiä siit et mitä ne oikeesti musta aatteloo.

Eile illalla kotiin tultua, päätin et meen juoksee, ja menin samaiselle riverille. Koko pvän oli satanu, nii ilma oli oikeen happirikas. ja jalka tuntu kulkevan erelleen. Juoksin itteni ja uuren iPodini kaa(ke lopulta kävin hakees sen ,kaupasta mis ei ti tultu palvelemaa..ku se oli ainut mis niit oli, ja enkä osaa elää ilma musaa. ja nyt siel oli mukava naine avustamas ). Kyllä tuntu hyvältä et juoksin iha kaks kertaa lenkin. jote semmonen pieni iltalenkki 22km ajalla 1:50h :D . Vikan 2km aikana alko sataa taas.. mut ei se lannistanu ja hyvin pysty loppukirinki tekee. Olin onnellinen.

Päivä oli hyvä <3.



2 kommenttia:

  1. Kovat ajat - siis juoksuajat! :D

    VastaaPoista
  2. :D. No joo.. en oisi kyl uskonu itekkää et noi hyvin menis.. ja vielku löyty sitä intooki. niin ;). kylmä täältä viel ponnistan. <3

    VastaaPoista