keskiviikko 18. tammikuuta 2012

Kaksi merta kohtaavaat

La - Ti 14-17.1
La aamu lähti käyntii Freossa. ja päätetii et lähetää aikasi liikenteesee et keretää näkee paikkoja enne ku Bändi alkaa soittaa jne. No siin oli kaikenmoista aamutohinaa(minä tulostelin cv:itä ,ja tottakai printteri ei ollu mun kaveri, ja takkus ainaki tunnin verra.) No loppuje lopuksi päästii lähtee 12 aikoihin kotoo.. mentii suoraa muutamaa kahvilaan johon halusin vierä mun cv:t . Tykkäsivät mun kuvasta :D.

Eli itse reissuun päästiin klo 12.30 lähtee :D . Kohteena oli siis eteläosa länsiaustraliasta. LimeWire bändi soitti Dunsborouhg - nimisellä paikalla , johon on n. 2-3h ajomatka meiltä kotoo. Priam sano et käyrään kattoos Margaret River samalla ja muutenki kierrellä/kaarrella eteläosassa. Matkan varrella pysähdyttii uimaan Bunberryn Pak beachille, koska oli nii älyttömä hiki ja nihkee olo. Tuli maistettuu ekaa kertaa jäätelööki Aussilas. Perillä bändipaikkaan saavuttiin klo18 pintaan. Rumpali Peter oli jo siel vastassa. bileet oli niitte kaveriporukan järjestämät 40v. synttärit joissa oli neljä eri bändi kokoonpanoa (mis oli kyl aikalailla aina samat ihmiset soittamas :D ). Tilana oli iso pubi-ravintola ,joista yks osuus oli meirän käytettävis. LimeWire bändin aikana sain tanssikaveriksi laulajan miehen Fritchin ja kamun Garyn. Oli ne hulvattomia :DD. Bileet loppu siin yhen aikoihin ja majapaikkan jako minä ja bändipojat. Ite olin jo uupunu illasta et huoneesee saapuessa kaaruin samantie sänkyy, vaik pojat jatko iltaa viel jatkoparteihi.



















Aamupalat syötynä kahes eripaikkaa , lähettii kattoo rantoja mis ois hyvä olla möllöttää hiema. Kuultii et Yallingup on siisti paikka. Ekana käytii kuitenki Eagle pay tsekkaas, siitä Cape naturaliste - lighthouseen > etelän ekas kärjes käytii kattoos majakka. ja sielt jatkettii Yallingii-- haettii hampparit evääksi ja mentii syömää ne rannalle. Törmättii Peteriinki hampparipaikas. :) On tääl kyl huomattavasti isommat aallot mitä meirä kotirannoil on. ja on kyl mukavaa ku mun vakiporukka tääl koittaa kaikin tavoi auttaa mua et näkisin mahdollisimma paljo kaikkee erilaista. Sunnuntai pvä meni hujaukses , ja enne ku ees tajuttii ettei olla oikee mitn ees saatu aikaseksi. pääryttii yöks margaret riverille ja aamulla jatkettava kulkua. :). Illasta käytii viel illastamassa italialaises ravintolas.. ja ai että oli hyväää :P... pakko kyl koittaa itekki joskus : basilika salaattia, mis avocadoo, fetaa,pinjaminsiemenii ja öljyy.. NJAM. mun uus ruokatottumus tääl on kyl avocado . toisena tuttavuutena tuloo pumpkin. molempia laitan nykyään jokapaikkaan :DDD..






Herättyä käytiin kävelees luontopolulla mikä meni itse Margaret jokea pitkin. Sai tuntuman myös aussilaiseen mettään ;) .  Mun vuoro oli tarjota aamupala. Ma aamu lähti käyntii munakkaalla, avocado leivällä ja hedelmäsmoothiella. Jatkettii matkaa Iha kärkeen asti mis oli toinen majakka , Cape Leeuwin. Se on siis yks päätepysäkki aussilassa . Siel näkyy kui kaks merta , Indian ja Southern kohtaavat. Maisemat oli hienot ja erikoiset, johtuen metsäpaloista kans . Matka jatku Jewell Cave:siin . Oltii neljältä sisällä ja just kerettii viimeselle kierrokselle joka alko 30sek päästä :D. haha. Miesopas Oliver johdatti meirät kaivoksen uumenii.. ja oliha se kyl hieno !! Mieles vaa kävi koskaha tää romahtaa :DD: . . no joo mut tunnin se siel meit kuljetteli, pisti valoshowta vähät väliä ja esitteli mistä mikäki kivi muodostuu. Niin nähtii esim. Kissaa, että rottaa, kamelia, Buddhaa ja neitsyt mariaa :D. Kello oli viis ku päästii kierrokselta. ja kute huomattii.. viinitilat meni kaikki viireltä kii . sekä vanda oli laitellu pitkin pvää priamille viestii mihin kaikkee sen pitää mua vierä mistä tykkään(suklaa ja juusto tehtaat ) . jote .. soitettii vandalta lisäaikaa, ja jäätii toiseksi (ylimäärä) yöksi Augustaan.

















Kylänä Augusta oli kyl aika olemato :D. Yks oikee ravintola vaa mis käytii syömäs .. ja samantie oikeestaa nukkumaa. Aamulla oli siis tarkotus lähtee aikasi (!) liikenteesee, nii et klo 9 ollaan ekas oven rivas roikkumas, ku pulju aukee. ja joo.. melkee pystyttii aikataulus 9.20 aukes meille juustofactoryn ovi :).Kylänä Cowaramup. Njamiii... siel siis maisteltii kaikki maailma juustot läpi ja ostettii mukaanki. yks maku mitä luulen oppivani tääl syömään on chillillä maustetut ruuat. koska aina ennemmi oon syöny ja itkeny (silmät ja nenä vuotaen) ja nyt jopa hamuan jo .esim ostettii chili cheddarii ja toimi. Juustoista siirryttii kolme kilsaa eteepäi ja siel oli mun eka taivas > pähkinät! Sielki löyty thai sweet chilli pähkinöitä mukaan ja priam pääsi Jam- taivaaseensa :D Viel muutama taivas kohteena > SUKLAAAAAAAAAAAAATAAAA!!!! <3 <3 - ja samassa oli viinifactoryki. Kaikista lähti mukaan jotaki.



















matka jatku kohti Busselton Jettyyn "aamupalalle". Siel on yli kilometrin pitune laituri :D. Yritin kuvata, mut aika maharotonta oli saada sitä kuvaan järkeväs osios saati sit kokonaisuudessaa. Rannal nautittii factoreitten antimista <3 ja matka jatku kohti kotia Freoo. Priam kiirehti töihin ja minä jäin viettää kotiaikaa tänne, kävin juoksees ja kaupas mulle ja vandalle ku tarkotus ois mennä tästä ykkös kotikonnuille viel . . mut kute jo ennemminki mainittin. niin oon kyl onnellinen ku oon saanu tääl semmoset ihmiset seurakseni jokka haluu näyttää maailmaansa mulle ja ku ne tietää et haluun kokee ja nähä/tehä kaikkee erilaista. ja ne on sit hyvin menos mukana. :). Kiitos näille. <3






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti