sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

15. Vko pois kotoa.

Sunnuntai . Mikä ihana päivä.

Priamil oli kaks eri soittoa aamulla sekä illalla. Molemmat oli kirkkotapahtumia. Aamun bändi oli Jazz tyylinen Big Band, jossa se oli iha elementissää.  Menin samaa aikaan sen kaa ku niil oli tuntia ennemmi harkat. Onneks oon hyvä järjestää aina itelleni viihdykettä ja sain aikani kulumaan täl kertaa kirjottamalla äitille kirjettä. <3

Kokous alko. Menin istumaan priamin bändikaverin vaimon ja kahen lapsen kaa. Lapset oli 5v tytär ja 2v. poika, Tyttö istu mun vieree,jolloli pehmolelu koira,Ruff, mukana. Aluks se istutti Ruffensa omaan syliinsä.Siit seuraava etappi oli meirän väliin penkille. Vika etappi oli mun polvi. Tais tyttö huomata et oon turvallista seuraa. ;)

Kun Ruffe ei enää innostanu,sai se käsiinsä pinkin kirjan äitiltäänsä. Tyttö tokas mulle: Diary(päiväkirja).
Hetken mietittyään se alko rustaamaan kukkulaa,väritti mustaksi aukon, ja kaks tikku-ukkoa siihe etee hymy naamallaa. Kysyin sit et mitäs se esittää? Se: Tää on Jeesuksen hauta, ja ku se nous haudasta ,ihmiset oli ilosia . Hengevät tulkinnat 5vuotiaalta. :D.













Seuraava viihdyke oli taskukonsoli, ja tietty pinkki. Siin sit valittii
pelihahmolle kaikki maailma takin väristä renkaan paksuutee. Ja oltii valmiita pelaamaa. Ite Big Band oli kyl hieno kokemus. Tykkään erilaisista asioista ja kokee/näkee niit täällä. Ja tää oli ny yks uus. eipä pääse kyllästymää. Joskus pari vuotta sitte käytii äitin ja isän kaa Alavuden kirkos kuuntelees (muistaakseni ) jouluaiheista Big bandiä, ja kokouksen loputtua, iltapäiväteellä sanoin priamille et arvaas kuka ois tykänny kuunnella tätä?se:no?mä: mun äiti. Se : no meillo levy,lähetä sille. ja samalla pongas ylös pöyrästä ja lähti hakee levyä. Jote äiti ootappa äiti postia. <3



iltapvä teet

Sunnuntai oli ns. siirtymistä a pisteesee b , mut ei se mua kyl haitannu.oon tottunu jo . Kute taas Priami oli ettei kyl yhtää tunnu vapaa-ajalta. !! Seuraavaan soittokeikkaa mentäes,oltii 1,5h aiemmi,ja minä kulutin aikaa kävelemällä NorthBridgee. Tääl jo kolme kk ollessa ,tukkaki alkaa kasvamaa, jote löysin sieltä parturin ja sain ajan maanantaille. Illalla mentii kaiken kunniaks syömää Six Senses- thaikkuravintolaa. Oli Njamiii.. :P . (hyväksi havaittu jo aikasemmin)

Maanantai aamu alko bodypumpilla.

Nyt oli toine sali vertailun kohteena. Fitness First. TUntu heti enemmä kodilta ku eka vaihtis,jossa ei sinänsä vikaa ollu mut. . Tuol on ns. normi ihmisiä, ei pelkästää bodareita :D. Aikapaljon tosin aasialaisia, jokka on tyylii mun yhen jalan kokosia. Et mikäs siel potkiessa :D.


Mut joo, tunnin jälkeen kysyin mimmosia liittymis vaihtoehtoja niillon. ja Amy alko selittää ja opastaa mua kaikel taval mitä saan hyötyy ja jjaja.. ja lupaavalta kuulosti. Aika vieri selostaessa ja päätöksen tein. Liityn.

Mullolli aika parturiin klo12. ja salilla olin viel 11.40 . Soitin sinne ja vaihdoin tuntia myöhemmäksi. Kotiinpäi mentäes mietin et kuha löytyis leipää halvalla. Ja menin Woolworth-markettii missen normisti käy.sinne astues,suoraa silmien eres oli. mun leipä,joka paketti maksaa 4,5donaa oli tarjoukses 2pkt/6d :D. nappasin samantie kaks erää kärryyni ja kiitos Yläkertaan :D. Nopeesti kotiin,ruokaa,ja lähtö parturia kohti. Ja kyllä aika oli kortilla.NorthBridgellä saapuessa hieman sonklasin eestaas ja vihdoin ku sain auton parkkiin,en osannu käyttää parkkimittaria.Takana oleva mies autto :D. parturiin menin ja myöhässä. Taas. !! oon saanu liikaa vaikutteita näistä ihmisistä ku nää on aina myöhäs.

Mun parturi oli korealainen mies ,harmaavioletin värisellä tukalla. Selitin sille et haluun ruveta kasvattaa tukkaani, mut takatukka on jo liia pitkä et sille on tehtävä jotai ja hieman kevennystä /ohennusta myös. (katoin let grow ja thin sanat mun sanakirjasta enne sinne astuttuaan:D ) . Mies oli samalla aaltopituudella ,ja ymmärsi yskän.Penkkiin istuessa, se oli kyl täysin taiteilija. sakset heilu siihe laihi ja tahtii jajajaj-- voiih sitä oli nii hauska seurata. ja jälkikin oli lupaava. Sitku alko olla valmis, naistyöntekijä tuli sutimen kaa pyyhkii karvat mun naamalta. :) Lopputulos oli täyrellinen. Pyysin kortin ,et tierän ens kerrallaki tulla Sunny-miehelle.

Viereinen putiikki parturista oli luomukauppa,jossa myyrää mun lempipähkinöitäki, Thai Sweet Chilli Cashew. Siin oli lappu ikkunas et ne tarvii työntekijää. La siit ohi mentäes jo nähtii lappu Piian kaa ja se sano et nonni,siinno sulle paikka :D.

Astuin sisään ja kysyin lapusta. Ne ohjas mut pomon puheille. siel oli just toine tyttö kans kyselees töitä ja mun piti orottaa. Annoin mun cv:n jo niitten käsii,enne ku ite pääsin ees sisälle :D  . Vihdoin ja viimein pomo tuli, ja se oli kreikkalainen mies. Hetki siin höpötettyä se pyys mut huoneeseensa ja alettii höpöttää enemmä. Se sano et ai oot suomesta. meillo tääl yks suomalainen tyttö jo ,oottako kavereita? :D. eipä oltu. Ja mikä hassua, se osas jonki verra jo suomee. . tosin lauseita sieltä täältä.  . sit ku siin kävi yks toinenki tyttö joka oli jo töis .pomo sano: Saksalainen :D

Sen kaa siin höpöteltii puoleksi suomee puoleksi enkkuu :D. mun cv:tä kattottuaan se sano : oon vakuuttunu. se on iso,tierän. koska siin on kaikki mun erellisten työpaikkojen todistukset mukana ym. :D Sitku se kysy et ootko rehelline. sanoin et oon. se mistä voin tietää sen ? sanoin: koska oon suomalainen. :D. Meilloli hyvää sananheittoo ,ja lopulta 45min chatin jälkeen ,tiistaina 2-4 oli aika tullu kokeilee. Jepa.

Kaikki oli siis hyvin . Kuntosali (Combat)kortti takataskussa, uus hiuspää, ja mahdollisuus uutee työhön. Kunnes... tulin autolleni ja tuuli-ikkunassa kuitti-!! olin parkeerannu moottoripyörän paikalle. elämäni eka parkkisakko ja 75donaa pulitusta. ÄÄÄÄRRRRGGHHHH ! !! Siit oliki jo aika kiiruhtaa Guildfordiin . Nyt oli normi ilta tieros,ei yhtää erikoistilaisuuksia. Siin työskennelles, Lily pyys mua sen työ. Menin. Siel oli 4 valkkaripulloo. Lily sano et kaks on mulle, kaks sulle. Cheff halus antaa meille ku oltii ni hyviä työntekijöitä viime pe . Lyötii ylävemmat ja jatkettii töitä. <3

Tiistai.

MEnin aamucompattii, joka on ainut combat-tunti tolla salilla. Siks otinki salikortin jolla voin mennä kaikille mahollisille FitnessFirsteille, miettien combattiaki :D. Ens vkolla siel on International Fitness - viikko jollo saa tuoda kavereitaa ilmaseksi jne. ja Mel B mainostaa sitä. Oispa ite Meli ens vkol paikalla ;).

Pakkasin ruuat kassiin ja lounaalle menin South Beachille, Freoon. Tunti mulloli aikaa siel olla. Teki hyvää.mietin miksen useemmi tee tämmöstä.nytku kerta toi rantaki tos vieres on.   Siin matkan varrellla,tiistai ku on , bensa oli 1.36 yhel asemal, ja laitoin ilmotusta priamin suuntaa .

Pvällä oli harjoittelu aika Luomukaupassa. Klo 2-4. Ekan tunnin olin delissä josson miljoona eri juustoo ja makkaraa. Toisen tunnin olin täyttelees pähkinöitä/ hedelmii. Pääsin siis mun yhteen osaan taivaasta. Deli oli sekava, koska kaike maailma eri juustot jne. . mut sain mä siin myytyä jo jonkin verra ja maistatuttaa ihmisille juustoja :P. siel saa siis maistaa kaikkee,enne ku ostaa.

Myymälän puoleinen tyttö Emma, joka opetti mua ,oli ihana. Se selitti alusta asti,mite mikäki tapahtuu. Siel siis täyttelin esim. pähkinä astioita. Varasto oli sekava koska tyylii yhtä pähkinä lajia on miljoonaa eri versioo. Lähe sielt sit löytää mikä on mitäki :D. Aikaa kulu. mut eiköhö joku pvä jo joutusammi mee. Varastopoika oli ranskalainen. Siel oli kyl mukavan olosta porukkaa töis, ja nuoria. Oman ikästä. Sit yks tyttö kysy mistä oon ja sanoin et suomesta. Se alko puhuu suomee: ihanko totta :DD.. se oli oululainen. Itelle jäi hyvä fiilis paikasta, tosin ku oppii löytää eri pähkinät ja jutut mis mitäki on jajajja.. ja puhumaan luomu-sanoja niin :DD. . mut oli kyl mukavaa ku tapas jo asiakkaitaki, ja vähä eri ihmisiä, ettei samat ihmiset pyöri kokoaja silmis,kute guildfordis taas.

Illalla meninki viel salille ja attack tunnille. Siel oli sama respa tyttö mikä oli jo aamullaki, se sanoki: oot taas täällä :). sanoin et niin oon.vihdoinki ku pääsen. Amy näky myös siel ja se sielt huikkas: Hei heini! sekä attack ohjaaja tunnisti mut ma pumpista :P. iha ku kotia ois tullu. (sats)
Illalla mentii Leffaa ja olo oli et haluun nähä tyttöleffan > Chick Flick. Eka teatteri oli pelkästää äijäleffoja.Toises oli enemmä vaihtiksii ja tyttöleffojaki löyty.Lopulta priam teki päätöksen ja mentii kattoo The Vow . Joka oli tyttöleffa. Ja keskivälii leffaa.. Priam sano: mä tykkään tästä leffasta, mä : nin mäki. :D

Ke aamusta kuntosali ohjelmaa tekemää. Sanoin PT:lle et mua pitää vähä jonku potkia eteepäi et osaan mennä salille salille. Saas siis nähä mite tuun käyttää tän salin kuntosalii. Jos satsil oli se 10kertaa /5vuotee.. :DD:. Amy oli soitellu Priamillekki , joka kans sit innostu liittymää :DD:. tairan tuoda siis tätä urheiluintoo tänne mukanani. :D

Ke soitin Pomolle luomukauppaan ja kysyin mikä on mielipide.Se sano et haluukko tulla töihi perjantaina? sanoin : haluun. :) Jee... yks askel lähempänä.

Tänää Luomukaupassa olin töissä 11-5.30. Kokopvään olin itekseni Delissä. ja kyl tykkäsin. Aika meni tosi nopeeta, ja tosiaanki oli mukavaa ku ihmiset vaihtu ympärillä. eikä vaan samat koulupojat :D. Mut tosiaan, ehämä niistä juustoista mitn tienny :DD.. mut kysyin sit viisaammilta jos jotai hankaluuksia tuli :D. Mut siinä on juustoja, oliiveja ja lihoja > kalaa,makkaraa... kokoaja oli kyl tekemistäki. Tykkäsin.
Mut siel on viel kuulemma muutama muu tyttö tulos koittaa et mite niil menöö. Maanantaina pitäs päätös tulla.. ÄÄÄÄÄ .. Jännää.. !! kaikki sormet ja varpaat pystyy! Pomo kyl sano et hyvin mulla meni, ja hyvin tulin toimeen asiakkaitten kaa. jote en siis iha paska voinu olla :D.

Mut joo.. nyt alkaa tosiaan oma elämä jo löytyy pikku hiljaa. Näköjää kolme kk siihe meni :D. Salilla on tullu käytyy koko vko ajan, JOKA PÄIVÄ ,ja mieli ollu paree.Kotoinen olo. Miettiny sitäki et jos jäänki tänne Perthii. . ja täältä käsin matkustan paikkoihi.. esim. Lele ois menos pääsiäiseksi Melbourneen vkoksi. Pyys mua kaveriksi. Katotaas saanko (ylimääräset) rahat kokoon. jne. . mutta eiköhä jätetä herra haltuun tääki nii kaikki menöö ku pitääki :D.

Toine sunnuntai jo tähä kirjotukseen.. mut Tänää vietettii aikaa Piian kaa, ja oli puhe tääl olemisesta ja niin sanotusta Backbacker elämästä. Todettii molemmat siihe ettei sitä pisemmälle päälle kyl jaksa olla kokoaikaa reissun päällä. Kute sanoin sille tosta et oon miettiny jos oon tääl pisemmän ajan, ja sit lähen tyylii lomalle toisii paikkoihi . Koska oon aina ollu ns. koti-ihminen ja ainaki tuntuu ettei bäkkäreillä oo kotia. :/

Muutenki oli mukavaa viettää aikaa, ja puhuu suomee. Ja mitä siihe tulee, mikä mulla oli sotiksena ku tönne lähin ; enkku, kehitellä oikee normi elämä jajajaj.. nii .. nyt on kolme kk vieriny ja nyt alkaa tuntuu kodilta. On jo ns. oma elämä tääl. Suunnitelmat muuttuu, jote ei luoteta viel tähän :D.
(oli hiema ongelmia tän blogin kaa,saada tännek irjotusta mun wordistä, mistä aina niit laittelen..jote kesti hieman. Mut nyt : olkaapa hyvä )

Mut  mää jatkan tääl . .  Moro . :D

2 kommenttia:

  1. täälläkin päässä kotiuduttu.

    kuulostaa just sun työltä tuo kauppa, toivottavasti pääset.

    mäkin jatkan huhtikuussa satsilla, jee!

    VastaaPoista
  2. No ei oo vielkää tullu vastausta kaupasta.. ma sanoivat et loppuvkosta tietää.. Oisha se kyl mukavaa. hope soooo..

    VastaaPoista