tiistai 7. helmikuuta 2012

ja jatkoa seurasi .. :D NZ

Taas tullaan tähän pisteeseen et tunteet alkaa velloo.. :D
Pitäs olla omien ajatusten kirjuri aina paikallaa nii sais kaikki ajatukset samantie paperille..tuntuu et ajatus laukkaa sillo ku ei oo konee ääres.
Tietyt asiat vahvistuu täs reissun aikana itessään. En oo/olen seinäruusu, en ole /olen suupaltti. en tykkää puhuu samoja asioita tuhantee kertaa( siin hyvä tääki blogiki et saatte kaikki tieron samalla :D ), enkä tykkää puhua small talkkia. enkä oikee ees osaa  :O. Mite näihin tuloksiin pääryin..  Seinäruusu olen tuntemattomassa porukassa. esim. hostellissa, missä monet yrittää tutustuu ihmisii,en ole se suurin tutustuja. mut jos joku mulle tuloo puhuu nii enmä unkkookaa oo :). ja mitä priamillekki sanoin, et sille on paljo mukavampaa jutella, ku voi kertoo kaikkia pvän tapahtumia jne sekä se jo (yrittää) ymmärtää mun kieltä eikä tarvi aina vaan jaaritella samoja "kauan olet ollut täällä-mihin menet seuraavaksi-oletko tykännyt..pläääpläääpläää " -juttuja ihmisestä toiseen. ja suupalttiin kun tullaan, sillonku innostun selittää ,taidan selittää suuvaahdos juttujani :D.
en tiiä onko täs kirjotukses järkee ees,mut kuha selvitän samalla päätäni.yksin olo tekee hyvää, muttei liikaa oleminen. ainakaa jos tän mielen kaa elää. Tulin tosin Rotoruaan tänään ja voi että tääl ois ihanaa juosta ja kaikkee ulkoaktiviteettii harrastaa (meirä pitää hilla tulla tänne sun kaa,tulit heti mielee) mut nyt sit mullo tää julmetu flunssa.
Tänään kyllä jotenki havahtu tohon luontoo ja sen kauneutee. Periaattees tääl ei ees oo ns. ihmeellisempiä luonnonoikkuja mitä suomeskaa.Välillä tosin tuloo semmosii söpöjä kukkuloita vastaa, nii tietää ettei oo suomes :D. (okei tierän et etelä-saari on iha oma lukunsa, ja sinne haluun kans joku pvä mennä).
 Täällä näin mustan joutsenen ekaa kertaa eläessäni. Empä ollu ees aatellu enne et niitki voi olla olemas. Sit niit alkoki tulla koko järven täydeltä. ihmeellistä. Rotoruassa ollaan ja täällä on luonto LÄHELLÄ.  Katoin järvee ja niitä mustia joutseneita. :DD.  mieli lepäs. Tierättäkö mikä on niiren nukkumaanmeno aika? se on klo20.30. sillo alko kaikkien päät painua omaa kaulaansa vasten . taisin täl kertaa rakastua MUSTIIN joutsenii. 
TATU: Näin esitteistä et tääl on metsii paljo ja niis on TUI -lintu!! eli meen sinne. pakko. nyt tierän miltä se näyttää.. vielku tierän miltä se kuulostaa nii voin sulle lähettää videon :).
Yks selvä asia on kans mistä tunnistaa Heinin turistina. Mun outfitti ei oo kaikkei muodikkaampaa. haha. Chinot, juoksulenkkarit ja kevyt toppatakki(ei tääl oikeesti kylmä oo mut mullo vaa flunssa), ja tuo takki on nii pehmosen tuntune iholla. empä oo juoksulenkkiksiikää pitäny sitte yläastee jälkee ns. jokasään kenkinä. Empä oikee tajunnu ottaa muitakaa mukaa ja mun jeesukset on liia kylmät tääl. sekä kaikki rinkkailijat kulkee lenkkareis. kuulun siis porukkaan. :)
mitä mun flunssaan tullaan.oon kaiken maailma roppuja syöny ja nyt kävin ostaas valkosipulii ja sitruunaaki. en oo viel koittanu.se on hippiajatus flunssan karkotuksesta. kävin iltapalalla thai-kahvilas ja tilasin hot waterin sitruunaa,hunajaa ja gingerii. oli hyvää . ja hyvää myös kurkullekki. oon muutenki oppinu tykkää sitruunoista irvistämättä. :D ehkä se auttanu asiaa ku vandal tein aina sitruunamehuu ite poimimista sitruunoista.haha.
uskon et tälläki reissulla on tarkotuksensa. nimittäi nyt ymmärrän hyvin et mite poikiinkaa ei oo saanu yhteyttä. kerta nytki mullo puhelimes täyret kentät ,mut silti lukee et ainoostaan hätäpuhelut. eikä viestit lähe ainakaa samal jos toisellakaa sekunnil. mun on siis aika olla yksin. :D (tai sit tosiaan tää hiusväri alkaa juurtuu muhun toden teolla. Kävin selittää hätää kärsivänä respapojille puhelinhuoltani.ne kysy et ootko koittanu ottaa sim-korttia pois ja laittaa takasi.En ollut. Tein käskystä.ja tsadaaaa : puhelin toimiii . Vähänkö olen N-O-L-O. )

Tiistai .
Lähdin katsastamaan ensimmäistä mettää : Redwood Forest. Alkuun piti ottaa linkka ja siitä bongasinkin kaks (mun silmille) kiinalaista tyttöä,jokka oli kans menos samaan kohteeseen. Tääl on hassut linkat. Enemmänki ne näyttää tilatakseilta,hieman piremmässä muodossa vaan. Astuttua ulos bussista ,lyötiin viisaat päämme yhteen ja matkattiin kohti metsää. Oliha se hieno, pitkiä ja lihavia puita,joita oli tiheesti. Nähtiin harvinainen lehtiki, joita kuulemma esiintyy vaan tääl olevis metsis. Toiselta puolelta hopeen/valkonen ja toiselta puolelta normi vihree. Sielä mä innoissani kuvailin mettää, lehtiä ja puita . uusia puolia tulee siis esiin :D.
Mettän jälkee tultiin keskustaan ja käytiin kattoos museo-alue. Mielettömä iso rakennus! . ja hieno puistoalue, jossa oli muutama hot water- aluekki. en ollu viel nähny ennemmi niit, nii tytöt vei mut sinne. Siin penkil istues ja jutelles. . mun "kiinatytöt" oli koreasta ja japanista :D. (näin hyvä oon tunnistamaan ihmisiä).. kaikki ollaan samas pistees ,et haluu opiskella enkun ja siksi on tääl suunnal maailmaa. sain myös selville et kaikilla aasialaismailla on omat kielensä/merkkinsä. Tultiin tulokseen,et on hienoa syntyä maahan jossa on oma kieli, vaikka tosin helpommalla pääsis, jos ois syntyny esim. Englantii.
Pienten väliunien jälkeen ilta jatku pitsailtaan. Tiistaisin tää mun majapaikka tarjoo kaikille vierailleen pitsan läheisestä pitseriasta :). menin sinne respa porukan seurassa. Mukavan olonen saksalaispariskunta piti mulle seuraa. Pitsapaikasta lähettyä "mulle kiinalaiset" tytöt moikkas mua, ja olin iha et hääh??!! tytöt kyl huomas etten oikee tunnistanu ja lopulta selvis et ne oli mun korealaiset huonetoverit Paihialta, jotka autto mut cape reinga matkalle. :D. . ne oli menossa kans Taupoon ke > sanottii et nähdään siel sit :) . Saksalais pariskunta tarjos kyytiä Taupoon ku ne on menos sinne pariksi pvää reissaa. Kotiin tultaes ja pitsoja syöres , Veikko soitti. Illalla kävin viel kiertääs Kuirau parkin. Siel oli lisää Hot Water -kohteita sekä ihme kuplivia mutakuoppia.
Mulla piti olla majapaikka Taupossa Veikon hosteissa,mutta on iteki tällä hetkel eteläsaarella reissaamassa. Enkä saa joeliin ja markukseen mitn yhteyttä. jajaja.. :DDD. hupaisaa. eli täs nyt vähä arvuuttelen mitä sitä tekis. Oon huomannu et mua ei oo tehty reppureissariksi. en niinkää olosuhteiden takia,että vaatisin hienot hotellit tmv. ,vaan enemmänki sosiaalisen "kokoajan pitäis olla tutustumassa uusiin ihmisiin" - olon takia. Täs tarkotan just tota suupaltti/seinäruusu- efektiä sekä "en osaa small talkkia, kyllästyny puhuu samoja asioita "  - avautumis kohtaa. 
Oon aina ollu tämmöne. En jaksa puhuu turhanpäiväsii. En tarkota sillä et kokoajan pitäs vakava olla. Ja kun muhun tullaan, tierätte etten oo se maailma vakavin tyyppi :D.Haluan tutustuu ihmisiin pintaa syvemmälle, ja tykkään puhuu enemmän henkeviä ja oppia ihmisistä niitte oikeita "miniään". voi olla et välillä höpöttelen itestäni liianki helposti omakohtasia tuntemuksia. Aatteena, jos antaa itestään jotain,saa toisesta takasi saman verran <3.  Mutta.. en osaa olla muu ku oma itteni.
Reppureissari aiheeseen palaan sen verran,vahvistuu tunne,että olen enemmän koti-ihminen.Tällä hetkellä tunnen kotini olevan perthissä,Freossa.mihin palaan täältä vkon kuluttua. mutta kute aina reissuissa tulee olo et on mukavaa reissata, mut mukava palata kotiinki.nii on myös täälläkin. Mihin tulokseen tääl tuun aina uurelleen ja uurelleen on parempi jatkaa samaan malliin : " my plan is that i don`t have a plan. " (suunnitelma on ettei ei oo suunnitelmaa) ..nii kute nyt täälki uudes-seelannis kaikki suunnitelmat on heittany iha kui tahansa. Katotaa mitä eteen tuloo.Eiköhä kaikki aina mee niin ku kuuluuki. Siihe on hyvä ja helppo turvautuu <3.
Pohjois-saari on kaunis, mut ei tääl oo mitn Ahaa-elämystä tullu. Saaren pohjois huippu Cape Reinga oli erikoinen ja hieno mitä suomes ei nää ,mut muute aikalailla samaa kaarta kun suomeski.omal taval. Taru Sormusten Herra maisemat on suurimmaksi osaksi eteläsaarel. Täs rotoruan vieres on Matamata, jossa on kuvattu Hobittien kylä. Sinne tehdään iha bussikiertueitaki, mut mä haluun nähä ne "rajuimmat" maisemat ,en niit söpöjä nyppylöitä vaan. eli ens kertaan siirtyy neki sitte :D.
Herätty ke aamuun. kute jo totesin suunnitelmat muuttuu kokoajan, kute jo tänäki aamuna. Wai-O-Tapu niminen paikka on kohteena, mutta vasta huomenna, koska sinne bussi lähtöö klo9:15 ja meirän respa aukee 9 ,josta mun pitää kysyy yks lisäyö lisää. joten tulee liia kiire,ku en oo buukannu koko reissuakaa viel. siirrän sen huomiseen. tänään meen ettimään Tui-lintua sekä haluan mennä luonnon spa-kylpyyn. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti