sunnuntai 26. helmikuuta 2012

2 vko tapahtumaa :D..

Mitä sitä ny sit kirjoittelis.. öö... aikaa on jo kulunu pia kaks vkoo et alkaa jo iha muisti menemää mitä sitä on siis tapahtunu ees. :D .. koiteteaa-- muistelisin et viimeks ollaa oltu viel New Zealandin puolella. :DD:

Lähdin siis sieltä ja mulla oli Sydneys vaihto. Aikaa oli +8h.. jote olin tehokas ja käytin aikani hyvin. Ja kyllä vihdoin oli mun mieleinen sää sielläki. AURINKOO!! Aamu 8 aikaa rantauduin Sydneyhyin. Mieles oli Bondi Beach joka jäi viime kerralla näkemättä paskan sään vuoksi. Sinne pääsin siin 10 aikoihin. Matka alko jo 4 aikaa yöllä jote sillo ku oon väsyny+nälkäne Yhtälönä ei oo muu vastaus ku = kiukkune. Jote heti ekana ku busseista pääsin eroon menin ekaan kauppaa ostaa ruokaa ja rannalle. Se oli just sitä mitä tarvittin. Ja viihdyinki liian hyvin koska NUKAHDIN :DDD.. ja tietty tuloksena oli palanu maha ;((.. noohh..






Muute kyl maisemat oli hyvät. Bondi ei sinänsä mitenkää ihmeellinen kyl ollu.. rantana. mut hyvän näkösiä miehiä siel kyl oli. Surffitukkia ja niitä Kaljuja ;).  rannalta lähettyy olin tosiaanki aktiivinen turisti ja menin Sky Toweriin. Lähdin rannalta 13.30 ja sielt kesti hetki viel kaupunkii ..ja mun piti olla kentäl takasi klo 16. Mut Skyn näkymät oli hienot ...mut ööö.. ei se ees ollu nii korkee. 330m. ja en tiiä. tuliha se nyt nähtyä, niinku koko sydneyki. Kiva oli käydä mut ei mun kyl uurestaa tarvi sinne välttis mennä. Voin siis keskittyy olennaisee. :)










Kotona olin 7.25 pm. Priam oli vastassa . Oli mukava palata kotiin. <3

Tiistai oliki ystävänpäivä. Sanoin enne reissuun lähtöö etten oo ikinä kokenu "kunnon ystävänpäivä"- treffejä. Tyylii kerranki ku asuin viel Sjoes.. menin leffaan ku oli 2 leffaa 1 hinnalla ystispvä kunniaksi. Mutta. . liput käytin ite ,menin leffaan,sen loputtua > vaihdoin salia ja sit alkoki jo toine. Säälittävää.. :DDD..

Nooh ... Priam oli pistäny parastaa. :D. . mentii yhtee ravintolaa syömää joka oli cottosloe beachillä. Syötii hyvin ja siin ollessa. priam kysy et ekkö huomaa mitää ? sanoin et öö.. en.. :DDD..se : kukat? pöyräl oli iso kukka kimppu ja pieni kukkakimppu. :D. sanoin et joo nään kyl. sit se no kato toisia pöytiä. ja sinne vilkastua..ne oli tyhjät :DDD:. alko raksuttaa.. aaaaaaa !!! :DD. ( tosiaan.. tää mun väri alkaa pia juurtuu muhu enemmänki ku vaan hiuksii). Mut joo ruoka ja seura oli hyvää ja lahjat vaihdettii toisillemme. ja joo. . oli hieno ystävänpäivä. Et pistäkääpäs suomipojat sit parastanne ku tuun kotia täältä :DD..






Tää vko meni siin siivotes kotia ja olles kotona vaa. Ke oli hienoo ku menin Priami mukaa ku niil oli bändi harkat .sinne mentäes kuunneltii levyy autos, ja siel alko soida No doubtin just a girl. Priam sano et Judy anto tän levyn meille et meirä pitää harjotella nää biisit. Seuraavana oli Pink . :DDD.. ja sanoin Judylle yks ilta et voisko ne soittaa just a girl ja pinkkiä. :D.. Toive oltiin otettu kuuleviin korviin. Haha. Harkkoihi mentyä , bändi alko harjottelee mun biisejä, ja mä tein kaikkien keskelle oman tanssilattiani ja aloin harjotella omia tanssimuuvsejani. <3

Pvällä mulle oli tullu postia Intiasta. Ali ,johon tutustuin Hong kongissa, lupas tehdä mulle lahjaksi Chinot ja lähettää ne mulle. Joten paketista löyty mun mitoilla tehdyt chinot. Mahtista. Mietin vaan välillä, mite mä ansaitsen tämmösiä ystäviä- <3

Vko ei sinänsä ollu mitenkää ihmeellinen. Vkoloppuna pojat (Priam ja Paul) halus lähtee pakoon kaupunki elämää. Lähettii Dwellinguppii . Se oli n. 1,5h ajomatkan pääs Perthistä etelään päi mentäes. Paikka oli maalla, Paulin vanhempie "irti arjesta" - lomapaikka. Pieni kylä, jossa käytii kattoo Aussie versioo baseballista. Illalla nähtii kunnon milkyway. VAU ! Illalliseksi oli kengurua. :P. mut aikalailla se maistu samalta mitä muutki normi lihat.. ainii ja pe iltana mentii taas priami isäl syömää, nii se teki jänistä. en ollu ennemmi syöny. Pe jänis, La kenguru.
Sunnuntaina mentii kävelle kiertelee lähimettiä kerta Dwellingup on tunnettu puunkaadosta :DD.. käytii siis tutkailees kaiken maailma erikokosia puita jajaja.. päivemmäl mentii joelle uimaa.


Maanantai.

Sain "oman" auton käyttöön(sama mistä hajos rengas) . ja nii alko munki oma elämä tääl :DD.. On tullu ajeltuu tääl aina toiste oheistulksella. . ja nyt mul oli tarkotus lähtee sit itteni kaa liikenteesee.ja karttakirjan. :D. Haha-

Tiistaina mulla oli Guildfordissa työpaikka avoimena , Guildford Grammar School, joka on ala-yläaste poikakoulu. Mike, (tunnettu apu jo) on ite siel töissä puutarhurina tmv. ja se sai tietää et sinne keittiöö tarvitaa työntekijää. Kokin kanssa soiteltua, tehtii treffit tiistaille. Sinne mentäes, osasin jopa aikalailla suoraa perille,mun käsinkirjotetut googlemapin avulla (printteri ei taaskaa suostunu toimimaa) .  mutta liikenne oli jo ruuhkaisaa ..äää..hermo.

Mun piti kaiken maailma lappuja täytellä ja piti mennä postiin viemää lappu että työskentelen lasten parissa jne.. ja Guildfordin oma posti ei niitä tehny, jote piti mennä midlandii jaja.. olin hiema eksyksissä. Illaksi olin sopinu Amberin kaa et meen sen työ yöksi. Nooh... Fremantle - Harmesley välimatka on n. 35min.. lähdin (taas käsinkirjotetun googlemapin kaa liikenteesee)  17.30 Freosta.. perillä olin 18.30. KAKS TUNTIA!! Liikenne ja eksyminen !! ja HErmo!! Noohh.. vihdoin ja viimein ku amberille pääsin, olin taas mun yhessä taivaassa-. Se oli alannu taas karsii vaattekaappiaan ja oli keränny mulle miljoonat eri kengät vaatteet ym.. voi mun selkä raukkaa sitku joskus täältä rantaudun suomen karamalle. XD

Greog (kokki koululta ) soitti et pääsenkö ke tulee ekaan vuoroon. Sovittu.

Ke aamu alko amberilla , se lähti töihin. minä koittaa onneeni ja rannalle. Melkeen olin ylpee itestäni. tosin matka kesti taas päälle tunnin liikenteen takia ja aluks menin kattoo swanbourn beachin johon jo parkkeerasinki. muuutt.. siel luki et siel on käärmeitä. jote istuin takasi autoon ja rantauduin tuttuun ja turvalliseen cottosloehin. Klo alko olla jo 8 ja viimesiä aikoja juoksuun. Aloin juosta, mut oli jo nii kuuma et se jäi lyhyeen .. ja vietin aamupvän rannalla itteni kaa. Oli lämmin.

Eka työpvä oli ns. kattelua. Meit oli neljä ihmistä siel.. periaatteena helppoo hommaa, iltavuoro on 4-7.30 pm ja päivällinen alkaa 5.30 pm . eli siin on valmisteluu alkuun ja sit laitettaa noutopöytä valmiiksi ja ku pojat (100-150) tuloo syömää me kootaa niille lautane ja annetaa pojille. Iha ok-. ompaha jo jotai mistä alottaa. työkamut oli kroatilainen, englantilainen, saksalainen, turkkilainen ja tietty yks suomalainen mahtu sinne joukkoon kans. Pääsin kotiin ilma karttaa kattomatta ja pvälläki jo ku rannalta lähin kohti kotia. pääsin kotiin. olo oli ku voittajalla ;).


Torstaina siivosin vierashuoneen ja käytävän, koska mulla oli tarkotus hakee klo22 tulevalta lennolta Rose Mareen johon tutustuin Uudes-Seelannis. (saksalais tyttö) . Pvä siis meni siin siivotes.. ja illalla pääsin lentokentälle. mutttaaa tyhmä ku oon(joksi täs nyt välil aina huomaan itteni kuuluvan) , kuvittelin olevani bisnes mies ja ajoin parkkipaikalle JOKA MAKSO 45 donaa.. olit sitte minuutin tai pvän. !! äääää.. !!! enkä tienny tota ,enne ku löysin rosen ja mentii autolle ja maksaa mun parkkia ja ihmettelee miksei mulla oo parkkitikettiä. STUPID!!







Perjantaina menin koittaa onneeni yhtee kahvilaan ja tekee laten niille näytiksi. Sanoivat et ilmottaa myöhemmi mitä mieltä on. mut ei oo kuulunu :/. Ja sit lähettiin viettää perth turisti päivää rosen kaa. Minä turisti oppaana :DD. Autolla pärräiltii suitsait. Rose katto karttaa minä ajoin . ja kyl se alkaa jo luonnistuu aikalailla . ei enää niin hätää oo, välil meen liittymien ohi mut ei sit muutku takasi. Mut kyl sitä huomas et kait sitä jo jotai oppinu täälki kulkee. ja kyl niit voittaja oloja tuloo aina (välil) ku löytää tiensä kotiin.

Mentii infoon, ku rose halus saada selville mitä sitä vois tehä jne. siel oli sit alkamas ilmas kävely touri.jote mentii siihe mukaa. reilun tunnin verra käveltii ja olin periaattees jo kaikki nähnykki. melkee. mut en enää muistanu et mikä oli mikäki. ja oli se mukava ukkeli joka meille höpötti. Kierroksen jälkee mentii Kings Parkkii rosen kaa. Aika oli levähtää.












Kings Park on yks must see - juttu tääl. ja on se kyl hienoki. Illalla kotiin ja mä lähin LeLen,Ocin ja Danielin kaa tanssahtelee mulleki uuteen Elephant Bariin. Siel oli taas samaa sarjaa oleva cover bändi mitä off the records. Oli mukava kuulla välil uusiaki biisejä ,vaikka tyyli oliki sama. päävokalistina oli latino mies.

La aamusta vein Rosea Fremantle- kierrokselle. Käytii kattoo vankila ulkoopäi ja sit kerettii markettii. Rose jäi viettää omaa luxus-aikaansa, ku meillä oli meno Priamin isän työ "viimeselle" lounaalle. Jerry lähti Kroatiaan ja on siel tyylii puol vuotta. Hyvästit siis heitettii ja taas kerra HERKKURUUAT. Voiiiihhh... niit tuloo kyl ikävä. ei välttis isää nii :DD..





Takas Freoon kattoo mite Rose on saanu aikansa kulumaan. Mut hyvinhän sillä siel meni.Taitaa olla samaa sarjaa mitä minäki : Selviytyjä sielu <3. Nähtii siel RedBall- taidetta - punanen kumipallo litistettynä kahen seinän väliin . Mukava.  Sieltä vein Rosen Cottesloe beachille, joka on kans yks Must See - juttu. Ei se musta kyl hienoimpia rantoja oo, mut kerta kaikis opaskirjois sitä hehkutetaa. Mentii istuskelee aallonmurtajille. Siinhä se aika hyvi vierähti.








Illalla oliki taas Off The Recordsin vuoro esiintyy Subiacossa. Ja tietty tutut tanssitytöt (minä ja LeLe) otettii lattia haltuun ;). .Oli ihanaa!! Tairan tulla kaipaamaan näitä coverbändejä ku suomeen joskus palaan. . mut onneks ei oo viel se aika ;D.

Sunnuntaina oli aika vaa olla ja rentoutuu. Mentii kolmeen pekkaan Freon rannalle. Kova oli tuuli, mut muute jees. Illalla Rosen lento lähti klo23 jote hyvin oli viel aikaa. Sen seuraava kohde oli (Melbourne välilaskuna) Tasmania. Rose tuli Ulurusta Perthii ja se sano et mun on mentävä sinne..on kuulemma mieletö. 4pvää kantsii varata sinne mentäes,nii kerkee tekee kaikki mitä siel pitääki. Pistetääs siis korvan taaakse :). Se on kyl jännää ku tyylii Priamki asunu tääl kokoikänsä eikä se oo siel käyny. ja muutenki aika moni on ettei oo reissannu paljoo ausseis. Niinku mun työkamu Tania sano et se tykkää paljo enemmä mennä reissaa Eurooppaan ku ausseihi ku yhel kertaa näköö 4-5 eri maata. tääl vaan on se sama aussila.sama saari. :D.

Su iltana Priam halus tarjota meille tytöille ruuat ennen Rosen lähtöö ja mentii Mexicolaisee syömää. Njam. Alko ollaki jo aika kurvata lentokentälle. Nyt pirin visusti rattini vasemmalla (keep left) puolella enkä menny enää Bisnessmies puolelle. Tosin ajoin harhaan..ja jouruttiin hyvästelee 2min Drop Off& On -paikalla. Taitaa toi lentokenttä maailma ja sen parkkipaikat olla mun tairoille hiema suuret viel :D. . Jos aatteloo mistä oon kotosi (25km päästä 10 000 hlön suurCitystä) .


Rosen kaa heipat ja Euroopassa nähdään !! <3. Oli kyl mukavaa saada seuraa ja nm . tyttöseuraa. Monet naurut saatiin aikaan ku Rosella saksa-aksentti , mulla suomi-aksentti. ja silti pystytää kommunikoimaa. . jossei , nii ainaki nauramaa ;).




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti